Salgsbetingelser
Handelsbetingelser for Fyns Frimærke Service.
Registrering:
Registrering som kunde på www.stamps.dk er gratis og alle køb eller bud hos Fyns Frimærke Service er frivillige. Ved registrering som kunde, enten ved oprettelse af brugerprofil, ved budgivning eller køb på hjemmesiden, anses kunden for at være indforstået med og tilslutter sig vores handelsbetingelser, herunder også vores privatlivs politik. Nyoprettede kunder tilknyttes automatisk vores mailliste.
Levering:
Købte varer afsendes med PostNord eller GLS indenfor 1-3 hverdage efter at betaling er modtaget. Levering vil herefter ske indenfor transportørens servicemål for hhv. breve, quick-breve eller pakker. Forsendelse sker på kundens risiko, med mindre der i forsendelse type er valgt: anbefalet brev eller pakke.
Omkostninger:
Udover varekøb og eventuelt auktionssalær tillægges køb kun de faktiske forsendelsesomkostninger. Ordre over 1500 DKK sendes kun som anbefalet brev eller pakke.
Betalingsvilkår:
Betaling fra Danmark via Mobilpay og bankoverførsel, fra EØS til tysk bank i € og fra USA til amerikansk bank i US$, samt fra udlandet med kreditkort (VISA og Mastercard) er gratis. Ved betaling via PayPal tillægges et gebyr på 5%. Ved kreditkortbetaling trækkes beløbet ved varens afsendelse.
Valuta & Moms:
Alle handler på www.stamps.dk sker i danske kroner (DKK) og efter regler for brugtvaremoms, derfor kan moms af køb ikke fratrækkes.
Reklamations- & Fortrydelsesret:
Alle varer sælges som beskrevet og illustreret på www.stamps.dk. Det betyder at vi ikke yder nogen form for reklamationsret for købte varer. Derimod tilbyder vi fuld fortrydelsesret gældende i indtil 14 dage efter at varen er modtaget. Ved fortrydelse skal den/de købte varer returneres i samme stand som modtaget. Når vi har godkendt returneringen, vil vi refundere den fulde betaling (inkl. eventuelt salær). Omkostninger til returnering afholdes af køberen.
Fortrolighedspolitik:
Fyns Frimærke Service tilbyder en række tjenester – bl.a. afholdelse af online auktioner, køb og salg af frimærker, gamle breve (posthistorie), postkort og andre samler objekter.
For at kunne opfylde dine (vores kundes) ønsker i relation til disse tjenester (fx indlevering og budgivning på auktioner eller køb fra vores hjemmeside www.stamps.dk), er det nødvendigt at vi indhenter og benytter visse personlige data – normalt; Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail-adresse, og hvis påkrævet yderligere informationer, som bankkonto-oplysninger (kun for indleverer). Vi vil ikke bede om, eller indsamle, informationer, som ikke er relevante for at kunne opfylde vores forpligtigelser til dig som kunde.
Vi vil kun opbevare dine relevante kundeoplysninger så længe du er aktiv kunde og i visse tilfælde derefter i det tidsrum som er påkrævet af lovgivningen. Dine kundeoplysninger bliver ikke videregivet eller delt med tredje part, med mindre det er nødvendigt for at opfylde vores forpligtigelser over for dig. (Det kunne omfatte deling med forsendelses transportør eller vores hjemmeside leverandør osv.).
Se videre på særlig side med vores Privatlivs Politik.
Kontakt:
Fyns Frimærke Service
v/ Bjarne Heck
CVR 15362405
stamps@stamps.dk eller +45 62632424
Stamps.dk kan ikke garantere, at websitet til enhver tid er fejlfrit og i drift. Sitet bliver løbende udviklet og forbedret, så fejl kan forekomme. Kontakt os, hvis du finder fejl eller uhensigtsmæssigheder.